Forsvundet i Vildmarken! En 100% online GDS reality øvelse, hvor deltagernes fly er styrtet ned i den canadiske vildmark

DKK 2.275,00  u/Moms

Reality øvelse for team: Det er et spørgsmål om liv eller død

30 til 40 minutter + afrapportering. Kan bruges både virtuelt og i ansigt-til-ansigt undervisning. Øvelsen leveres digitalt.

Fem-årig licens til gentaget brug: Denne Northgate træningsaktivitet leveres med en femårig licens til gentaget brug med op til 24 deltagere. Der kræves en licens for hver lokalitet (eller fjernhub). For brug med større grupper eller til flere webstedslicenser, kontakt os venligst for et tilbud.

Deltagere: 3-24 (op til seks hold af 3-4 per hold)
Timing: 30 - 40 minutter + afrapportering 
Leveres som download.


Hvert hold modtager en instruktion, der fortæller dem, at de sidder i en flyvemaskine over et fjerntliggende område af Canada, på vej til en hyggelig fiske-ferie.

Deres vandflyver er udstyret med amfibieflydere og kan lande på vand, men da motoren slår ud, styrter flyet i vildmarken. Ved styrtet bliver piloten dræbt. Det forulykkede fly ligger og peger i den retning det fløj. Pilotens sidste ord var, at de var 20 minutters flyvetid fra deres destination. Ved at kende deres hastighed kan de regne ud, hvor langt de er fra deres mål.

Der er 15 genstande, som har klaret flystyrtet. Ingen mad eller vand, men nogle nyttige ting, der kan medvirke til at passagererne kan overleve. Holdene skal ikke rangere disse genstande, men kan lade dem indgå i deres planer. Hvert holds mål er at planlægge en vej videre, men de har begrænset tid - blot 20 til 30 minutter. Skal de blive ved flyet? Skal de bevæge sig ud i vildmarken? To af passagererne er lettere sårede, de har intet kompas eller kort. Hvem finder dem i denne ødemark?

Holdene skal opsummere situationen, opliste deres muligheder og beslutte sig for en plan. Klar tænkning, sund fornuft, god ledelse og beslutsomhed er påkrævet. 

 

Trænerens rolle 

  • Del deltagerne op i hold á 3 til 4 personer pr. hold og introducer kort aktiviteten, som en reality team øvelse og giv en tidsramme. Gå ikke i detaljer om, hvad der står i instruktionen.
  • Placer holdene i virtuelle breakout-rum, og udsend en Team Brief (PDF) til hvert hold.
  • Annoncer tiden, og fortæl holdene, at de har 20 minutter til opgaven (du kan evt. forkorte eller forlænge).
  • Besøg holdene i deres breakout-"rum". Observer dem når de arbejder. Bemærk hvordan deres diskussioner skrider frem, hvordan de arbejder som et team, om de vælger en leder eller lederen tilfældigt dukker op. Opstår der konflikter? Hvor nemt når de konsensus?
  • Stop øvelsen på det aftalte tidspunkt (eller når du vurderer det rette tidspunkt indtræffer).
  • Start en afrapportering i plenum. Bed på skift holdene om kort at fortælle, hvordan de greb opgaven an og deres endelige beslutning om, hvad de vil gøre. Give en tidsramme på fx et minut til hvert hold. Tillad holdene at udspørge hinanden. Se underviserens noter for forslag til pointer, der kan rejses.
  • Spørg til sidst teamene, hvilke vigtige læringspunkter de tager med sig fra øvelsen - om sig selv og deres team. En tavle på din virtuelle platform kan være nyttig her.

 

Læringsmål

  • at diskutere et emne under tidspres
  • at analysere et problem
  • at arbejde sammen, som et team
  • at se nytten af brainstorming
  • at prioritere
  • behovet for konsensus
  • beslutsom ledelse
  • at udtrykke synspunkter med overbevisning og gennemslagskraft.

 

FLERE GODE FORSLAG TIL DIG
Varen passer sammen med
Andre købte også

Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.

Tilføj anmeldelse:
spacer