The Escape Room - en GDS reality team event fuld af drama
Undslip rummet på 60 minutter eller mindre
I denne spændende og udfordrende gør-det-selv team aktivitet lukkes holdet inde i et rum (i teorien). Dørene er lukkede og låste med kæder og der er kun 60 minutter til at slippe ud! Kan flere teams arbejde sammen under tidspres for at knække koden og låse dørene op?
Vælg mellem digital eller fysisk udgave. Fem-årig licens til gentaget brug: Denne Northgate træningsaktivitet leveres med en femårig licens til gentaget brug med op til 24 deltagere. Der kræves en licens for hver lokalitet (eller fjernhub). For brug med større grupper eller til flere webstedslicenser, kontakt os venligst for et tilbud.
Deltagere: 12-24 (i op til 4 teams á 3-6 per team)
Egnet til både ansigt-til-ansigt træning og virtuel undervisning (to versioner leveres)
Timing: 60 minutter + afrapportering
Brug af computer?: Ikke påkrævet.
For at nå ud i friheden skal holdene opdage den vitale låsekombination, der åbner døren. Låsekombinationen består af et antal cifre. Hvert hold skal finde ET af disse cifre som, når de bruges sammen i den rigtige rækkefølge, låser op for kæderne.
Holdet finder de afgørende cifre ved at løse 8 problemer. MEN - det er ikke så ligetil. Det kan meget nemt gå galt, hvis holdene ikke har organiseret sig og er fuldt og helt fokuserede.
For at sikre, at problemerne løses korrekt, skal holdene arbejde med hinanden og ikke konkurrere. Forkerte svar medfører tidsstraf. To sådanne straffe reducerer for eksempel den tilgængelige tid i forhold til de oprindelige 60 minutter til kun 50 minutter. Det bliver et kapløb med tiden - men mere hast betyder ofte mindre fart!
En korrekt løsning på et problem giver holdet et bogstav i alfabetet (selvom kun det FØRSTE hold med det rigtige svar får bogstavet). Der er otte bogstaver til rådighed, som, når de er sat i rækkefølge med andre bogstaver, som holdet allerede har fra starten, antyder hvem der låste dem inde i rummet. Holdet skal vide, hvem der låste dem inde, før de kan flygte.
Holdenes mål er: Find dørens låsekombination, find ud af, hvem der låste dem inde og byg et tårn, der opfylder visse kriterier, eller i den virtuelle version, i stedet for at bygge et tårn, skal holdene løse The Courtyard Problem.
Trænerens rolle
- Del gruppen op i fire hold af 3-6 deltagere og sæt scenen, og forklar, at dørene til lokalet er 'låste og lænkede' (til klasseværelser leveres plakater, der viser låste døre, der klæber på dørene - dørene til lokalet er faktisk ikke låst).
- Omdel Team Briefs (instruktionerne) (og teamressourcer til klasseværelsesversionen) og fortæl, at de nu har 60 minutter til at løse opgaven i.
- Observer, men bland dig ikke - bortset fra at stå klar for at modtage holdenes svar på problemerne.
- Hvis løsningen er korrekt, skal du give det pågældende hold et bogstav i alfabetet. Hvis det er forkert, udstedes en 5 minutters straf til hele gruppen.
- Ved deadline bed hvert hold om at annoncere deres 'cifre', der tilsammen udgør kombinationen. Spørg: 'Hvem låste jer inde?' og mål samtidig højden på holdenes tårne.
- Hvis ALLE kriterierne er opfyldt inden for deadline, så har holdene nået deres mål, og du kan låse kæderne på dørene op! Alle er frie.
- Afrapporter de vigtigste læresætninger, der dukkede op. Tjek trænerens noter (sammen med en trin-for-trin guide).
- Det er meget ligetil, at køre hele aktiviteten.
Læringsmål
- at teste, hvor godt holdene klarer sig, når de arbejder under pres
- at teste teams forståelsen af en kompleks opgave
- at øve organisatoriske og tidsstyringsevner
- for at fremhæve værdien af teams, der interagerer og deler data med andre teams (i samarbejde og ikke i konkurrence)
- at teste teams tilgang til problemløsning (lateral tænkning).
Pakkens indhold
- Trænerens noter
- Trænerens PowerPoint
- Trænerens tjeklister
- Team Briefs (instruktioner)
- Valgfri vurderingsformularer
- Også inkluderet i den fysiske pakke til brug i træningslokalet: ‘Låse og kæder’ dørplakater. Målebånd. A4 kort.
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.