Webmaster ® kompleks udfordring for teamet: Gør-det-selv problemløsnings-øvelse
Vil du forbedre dit teams præstation, samarbejde og effektivitet?
29 metal- og reb-komponenter, facilitatormanual og briefing-dokumenter. Pakkevægt: 3,15 kg
Brug Webmaster ®-aktiviteten til at opbygge teams, der kan løse denne indledende komplekse udfordring, og derefter hurtigt forbedre deres præstationer ved at demonstrere stærkt samarbejde mellem teammedlemmerne, effektiv kommunikation, planlægningsprocesser og tidsstyringsevner. Webmaster ® er en alsidig aktivitet, der også fokuserer på problemløsnings-færdigheder og -teknikker, højt-ydende teamwork og planlægnings- og overvågnings-evner.
Se præsentationsvideo her https://vimeo.com/174672559
Webmaster ® kan bruges med tre små underhold eller et stort hold og kan bruges enten i eller udendørs.
Denne tilsyneladende simple aktivitet stiller store krav til teamwork! Teammedlemmerne skal finde ud af, hvordan man samler et sæt farvede metal- og reb-komponenter for at lave en struktur, der er identisk med et sort/hvidt designmønster, som de har modtaget.
Der er kun ét svar på problemet, og dette skal etableres gennem en logisk proces og nogle forsøg og fejl. Detaljeret planlægning på dette stadie er ineffektivt, da teorierne skal afprøves i praksis på et tidligt tidspunkt.
Strukturen er bygget af tre separate sektioner, der forbindes med hinanden. Dette betyder, at et enkelt team kan arbejde på alle sektionerne samtidig fra begyndelsen, eller det giver mulighed for, at tre underteam kan arbejde eksternt i den tidlige planlægningsfase, først sammen ved det endelige samlingspunkt.
Når samlingen er færdig, skal holdet udvikle og øve en strategi for at tage strukturen i stykker og genopbygge den nøjagtigt mod uret i en stramt kontrolleret 2-minutters tidskørsel. Da stykkerne ikke kan mærkes eller forhåndssorteres, skal de have en veludviklet plan for at identificere komponenter og bruge arbejdskraft effektivt, hvis de skal lykkes.
Aktiviteten repræsenterer enhver arbejdspladsopgave, hvor der skal gennemføres en langvarig proces med planlægning, beslutningstagning og generalprøve før projektet leveres eller 'går live'.
Læringsfokus
Samarbejde
Effektiv kommunikation
Forbedring og optimering af ydeevne
Planlægning og overvågning
Problemløsning
Tidsadministration
Gruppestørrelse Ideel 6 - 16. Max 2 - 30
Varighed 30-60 minutter
Der er endnu ikke nogen anmeldelser her. Vi vil være glade for hvis du vil anmelde som den første.